Určitě to znáte z vlastní dovolené po Česku, když si rezervujete ubytování. Marně studujete počty hvězdiček a snažíte se zjistit, jaká služba se za nimi skrývá. Žádný klasifikační systém není povinný, nicméně je tu snaha o sjednocení.
BYZNYS NA JESENICKU
Zkuste se zeptat provozní/ho v restauraci nebo hotelu, a kolik jich na Jesenicku je, jestli nehledá číšníka nebo servírku. Skoro určitě hledá. Jenže lidi došli. Vyučení číšníci nechtějí obsluhovat. Možná hledají zábavnější práci, možná chtějí více peněz, možná nechtějí pracovat o víkendech..., důvody jsou celkem fuk.
Otočíte kohoutkem a... teče. Vždycky teče. To, co dnes nemůžeme tak jistě říkat o plynu, o pitné vodě na Jesenicku rozhodně ano. Aby samozřejmost 21. století zůstávala samozřejmostí, musí pro to vodohospodáři něco dělat.
Lehký průmysl je páteří jesenické ekonomiky, v součtu dává práci suverénně největšímu množství lidí. Železo, plechy, ocel v různých formátech, tvarech a tloušťkách jsou nejfrekventovanějším materiálem. Od průmyslové revoluce a privatizace stojí naše hospodářství před další nevyhnutelnou transformací. Tedy pokud tu ty firmy chtějí být i za 10 let.
Všímáme si rostoucího sebevědomí hanušovického pivovaru. Aby ne, když sbírá medaile v pivních soutěžích. Aby ne, když má kromě vlajkové lodi Šeráku oblíbený Keprník, který dnes čepují v docela dosti restauracích. To si pak v Hanušovicích troufnou oslovit ke spolupráci Ronyho Plesla, jednoho z nejznámějších českých designérů, aby pro Holbu navrhnul...
Zdejší firmy ví, že pro svoji úspěšnou budoucnost potřebují absolventy vysokých škol. Jednou z cest, jak k sobě přilákat mozky, je přímé napojení na vysoké školy.
Jeseník připisuje #52, Mikulovice berou #129. Přinášíme výsledky prestižního žebříčku 175 největších rodinných firem Česka pro rok 2022, jak jej sestavila česká redakce Forbesu. Díky pandemii byl pro většinu z nich loňský rok jedním z nejnáročnějších, svoje tržby si musely odmakat více než kdy jindy.
Dnes je pátek 13., tak raději nikam nechoďte, určitě vám ale chceme doporučit, kam máte zajít v úterý 17. května odpoledne. To se totiž v jesenické knihovně (sále Centra společných aktivit) naposledy potkáme s podnikavými studenty a začínajícím podnikateli a završíme sérii workshopů Našlápnu PODNIKÁNÍ.
Navrženo, vyrobeno, otestováno na Jesenicku
Jak dokonale vytěžit potenciál Jesenicka, si dneska ukážeme na příkladné spolupráci tří lidí, kde každý z nich v příběhu hraje úplně jinou roli, byť to spojení nakonec dá ten úplný smysl. Prvním aktérem je hlava rodinné firmy Birki (jesenický výrobce holí), Marek Schromm. Druhým je designér původem z Jeseníku, dnes na Slovensku žijící Pavel...
Naše pouť po místních firmách pokračuje, poslední návštěva proběhla ve společnosti M.B.A. Finance. Ta je pro Jesenicko důležitým zaměstnavatel primárně pro zájemce o administrativní práci v kanceláři.
Hanušovická Holba nám udělala radost, když se po vzoru větších pivovarů pustila do budování vlastní sítě značkových podniků, kde čepují medailemi ověnčený Šerák přímo z tanku. Koncept nesoucí název Ryzí pramen najdete prozatím v Olomouci (U Zlaté koule), ale Hanušovice plánují rozšiřování sítě tempem dva podniky ročně. Kéž bychom se dočkali i v...
Žijeme v přesvědčení, že dlouhodobě poctivá práce dává nejlepší výsledky. A poctivou práci odvádí spokojení zaměstnanci, nad kterými jsou osvícení šéfové a šéfky. A ty všechny k té kvalitě popohánějí spokojení zákazníci. Takové perpetuum mobile :-)
Jeseničtí Gastro Mach jsou českou špičkou ve vybavování restauračních a hotelových kuchyní, jídelen, bufetů, fastfoodů apod. Dělají pro ty nejnáročnější klienty, protože jim jsou schopni dodávat světová gastro zařízení. Díky tomuhle fokusu na kvalitu a inovace musí být i jejich subdodavatelé stejně dobří.
Priessnitzovy lázně a.s. slaví 30 let
Srdcovka, ráj a milované, tři nejčastější superlativy, jaké o jesenických lázních zaznívají z úst jejich klientů. Zpětná vazba samotných uživatelů je nejpádnějším důkazem toho, jak kvalitní služby nahoře nad Jeseníkem poskytují.
Zase se potvrdilo, že zvednout zadek a jít do praxe, je někdy víc než sebelíp vyložená teorie. Dovolili jsme si vytáhnout kariérové poradce ze základních škol Jesenicka ke čtyřem zaměstnavatelům, aby pro své svěřence z osmých a devátých tříd navnímali pracovní trh ve 21. století, kam vlastně žáky chystají.
Na rukou budeme nosit každého mlaďase, který si zajde na IPOS (5. patro, dveře 508) vyřídit živnostenský list. A my mu/jí budeme pomáhat, aby si tam za pár měsíců nešel živnost pozastavit.
Už několik let na positivJE vybízíme jesenické středo i vysokoškoláky, aby našli odvahu přihlásit do soutěže podnikatelských nápadů ten svůj. Nepředstavujeme si, že po Jeseníku chodí stovky studentů s rozepsanými byznys plány, na druhou stranu je nepřehlédnutelné, že podmínky k tomu, aby se mladí pouštěli do aspoň malinkých projektů, se u nás...
Ve středu 30. března byly na Ministerstvu průmyslu a obchodu vyhlášeny výsledky soutěže NEJ Inovátor 5G, ve které mělo město Jeseník symbolicky 5 zástupců. Hledání na vývoj zaměřených malých a středních firem bylo součástí projektu '5G pro 5 měst' (Jeseník, Plzeň, Karlovy Vary, Bílina, Ústí nad Labem). Pojďme si připomenout, kdo Jesenicko na...
Priessnitzovy lázně v roli investora
Pozice, v jaké chce být každý podnikatel - mít know-how a peníze na to, aby mohl růst. Protože jak neroste, stává se potenciální kořistí pro jiného dravějšího podnikatele ;-)
Pracovat na potravinové soběstačnosti má primárně stát, ale své v tomhle můžeme vykonat i každý sám. Začít můžeme rovnou u nejzásadnější potraviny, nejste-li na bezlepkové dietě, chlebu. Fenomén zmrazeného, a pak rozpečeného pečiva je možná nezvratný, chtěli bychom ale připomenout, že v Jeseníku máme pekárnu, v níž na každý všední den vyrábí...
Zlatohorský výrobce kontejnerů CS-CONT má oddělení 'industrial engineering', kde pracují na transformaci společnosti na ten tolik skloňovaný průmysl 4.0. To z firmy dělá atraktivnějšího zaměstnavatele, protože ubývá stereotypní práce, ale zvyšuje to nároky na technologické dovednosti pracovníků. A jak jinak si zajistit přísun správně vybavených...
Fenomenální Jesenické trhy
Nikoho z vás nemusíme poučovat o pozitivních přínosech toho, když nakupujete výrobky mající původ tady na Jesenicku. Třeba ty, které dostanete v obchodech a obchůdcích už na několika místech okresu anebo ty, které si můžete 10krát za rok pořídit na jesenických farmářských trzích.
Učili jsme (se) prodávat jesenické nápady
Z několikrát ověřené vlastní zkušenosti víme, že marketing je u nemála zdejších firem opomíjenou věcí. Firmy se soustředí na svůj produkt, to chápeme, jen poněkud podceňují ten fakt, že on se ten produkt nebo služba nezačnou prodávat samy.
Můžete vyrábět nejlepší věc na světě, ale nikdo ji od vás nekoupí, když se o ní nedozví. Mohla by nějak takhle znít pozvánka na akci o marketingu?
Zajímáme se o 4. průmyslovou revoluci, sledujeme, jak do toho šlapou místní firmy. Zašli jsme se na hospodářskou transformaci podívat k největšímu zaměstnavateli okresu Jeseník, do zlatohorského CS-CONTU, který automatizuje a digitalizuje, aby eliminoval těžkou práci a zvládal personálně i strojově pokrýt svůj růst. Dneska z jejich hal každý den...
Když vám na vzdělávací akci o podnikání přijde 20 lidí, máte mezi nimi studenty i podnikatele, těmi nejlepšími lektory, které na ně můžete poslat, jsou zase a jen jiní jeseničtí podnikatelé. Je to pořád to samé dokola, začínající podnikatel se od zkušenějšího kolegy může dovědět "miliardu" užitečných informací. Včerejší druhý podnikatelský workshop...
Mluvíme se studenty o tom, kde se vidí po škole. Nějakých 45 % počítá s tím, že jejich kariéra začne v zaměstnaneckému poměru, 25 % se chce živit na vlastní triko - podnikat, zbytek v tom prozatím nemá jasno.
Každý rok vychází žebříček TOP 100 značek, jak je za sebe seřadí Češi podle své zákaznické zkušenosti. Letošní ročník se snaží připomenout, že digitalizace je sice fajn, ale v případě budování vztahu se zákazníky musí na prvním místě zůstat člověk - onen zákazník.
Jedním z léků na nižší platy regionu (jsme na 89 % průměru ČR), je rozvoj podnikatelského sektoru. Jako malý/á podnikatel/ka můžete vydělávat více a spíše se dostanete k práci, která vás baví, jako větší podnikatel/ka navíc můžete dávat práci dalším lidem.
Plíce Jesenicka hlásí další zotavení
Jsme jeden z nejzelenějších regionů v zemi, zvládání kůrovcové kalamity se nás bytostně dotýká. Dobrých zpráv z jesenických lesů bylo v posledních letech jako šafránu, přinášíme výsledky loňského snažení Arcibiskupských lesů a statků Olomouc (ALSOL), jež jsou ve skrze pozitivní, a ne nutně jen směrem k lesníkům.