Jesenické Šípkové víno prorazilo do Lidlu

25.11.2022

Jejich příběh možná není úplně tak nápadný, protože "nepečou rohlíky". Na druhou stranu, mají za sebou pronikavý obchodní úspěch. Tedy na někoho, kdo začal s výrobou vína tak trochu z nouze. Roman Šerák byl v roce 2011 bez zaměstnání a s partnerkou Šárkou Vybíralovou přemýšleli, kam se vrtnout. Protože chodili sbírat šípky pro vlastní spotřebu, z hecu vyzkoušeli výrobu vína. Pro sebe. No a z hecu jejich přátel se nakonec pustili do ostré výroby a prodeje vína na regulérním spotřebitelském trhu. Upozorňujeme, že se šípkovým vínem, jež v té době nebylo žádným "nejprodávanějším" alkoholickým nápojem. Kdepak, Šárka s Romanem do značné míry utvářeli trh.

Po nějakých jedenácti letech si vybudovali pozici zřejmě největšího zpracovatele šípků v Evropě, z nichž každý rok vyrobí 10 tisíc lahví šípkového vína. A své portfolio postupně rozšiřují o další příchutě.

Snahou každého podnikatele je dosažení zisku. A byť v poslední době se nám do téhle definice sunou různá společenská hlediska, bez zisku to pořád nejde. "Šerákovi", jak na ně prozrazuje registrační značka na jejich autě, si připisují na poměry jejich byznysu opravdu velký úspěch. Stali se dodavatelem šípkového vína do českého Lidlu. To je nedostižná meta pro možná stovky podobných regionálních producentů něčeho jedlého či pitného. Vyhovět řetězcům kvalitou, kapacitou, distribuční flexibilitou, cenou..., nesvede každý. Romanovi se Šárkou se to povedlo, svoji od nuly budovanou značku vína dostávají do nabídky jednoho z nejdůležitějších obchodníku Česka.

Pěkný vánoční dárek, tak ať mají se svým šípkovým vínem Vánoce co nejčastěji.

Foto (zdroj): archiv Šípkové vino

Made in Jesenicko © 2024 positivJE. Všechna práva vyhrazena.