BYZNYS NA JESENICKU

O firmě Fenix píšeme nejčastěji kvůli jejím byznysovým záležitostem, možná vůbec poprvé si teď můžete přečíst o uměleckém projektu, za nímž místní výrobce elektrického vytápění stojí. A stejně to vlastně zase souvisí s jejich podnikatelskou misí - být světovým hráčem.

Přinášíme vám exkluzivně výsledky průzkumu, který si positivJE udělalo mezi jesenickými středoškolskými studenty. Pro potřeby nedávného setkání s aktéry vzdělávání v regionu, a taky pro potřeby Inovačního centra Olomouckého kraje, jsme si k děckám došli pro pár odpovědí.

Nejde říct nic nového k přírodní katastrofě, která zasáhla Hodonínsko a Břeclavsko. Jde jen zkusit pomoci. Ostatně vlnu české solidarity je úžasné pozorovat. Víme, že i z Jesenicka odchází spoustu peněz na vyhlášené sbírky.

Máme rádi žebříčky, statistiky, grafy..., prostě čísla, protože vždycky mají nějakou vypovídací hodnotu. Také ubytovací zařízení České republiky mají svoji soutěž a třeba podle hodnocení na Booking.com či Tripadvisoru se jako zákazníci můžete vcelku slušně orientovat, když hledáte ubytování.

K tomu, aby byl někdo považován za dobrého zaměstnavatele, už dneska nestačí jen výplata v termínu a stravenky zaměstnancům, podnikatelé 21. století musí předvádět o dost víc. Určitým vrcholem je společenská zodpovědnost firmy, tedy nejen honba za EBITou (zisk před zdaněním a odečtením úroků), musí tam být něco navíc.

Zavřené obchody v plné nahotě ukázaly, co pod povrchem bublalo už dávno, korona jen všemu dala jinou dynamiku. Lidé své nákupy přesouvají z kamenných prodejen do virtuálních e-shopů, nejde to zastavit, obchodníci musí reagovat.

Snad podobně jako my rádi vidíte plnící se zahrádky restaurací a vůbec návrat lidí do gastro provozů všeho typu, byť je asi pozvolnější, než by se kuchařům a číšníkům líbilo. Chováme velký respekt ke všem majitelům a provozovatelům hospod, barů, bufetů a vlastně i ubytovacích zařízení, kde ustáli vypnutou ekonomiku, a teď se nadechují.

Jeseník je místem, kde lidé odjakživa hledají zdraví a inspiraci v přírodě. Když v něm zakladatel firmy Rodan Hojgr jako mladý farmaceut vyrobil v kuchyni takříkajíc na koleně první várku kostivalového gelu nevěděl, jaký plamen tato jiskřička zažehne. Tolik citace z historie společnosti Naturfyt BIO na jejím webu.

V hodnocení na Tripadvisoru se dočtete, že tento vyhlášený zlatohorský podnik je oceňován pro stabilní kvalitu služeb. To je dosti zásadní, leč v podnikání ani náhodou samozřejmé, když se vám třeba střída personál, kolísá kvalita surovin nebo se jednoduše zdvíhá laťka zákaznické náročnosti. Pořád vyhrnuté rukávy musíte mít, když děláte něco na IČ,...

V úterý jsme se zúčastnili křtu druhého dílu kreativního katalogu hanácké metropole Olomouc, na který nás pozvala vydávající Univerzita Palackého (UPOL), ale smysl naší účasti byl o něco významnější než pouhý přípitek.

Když je tu ten návrat na restaurační zahrádky, dovolili bychom si malinko namotivovat ty z vás, kteří jsou patrioty i pokud jde o pivní značky. Chápeme, že chtít po pivním národu něco jako loajalitu je věc troufalá, leč v případě hanušovické HOLBY je opakovaně potvrzeno, že se za náklonost k tomuto pivo rozhodně nemusíte stydět.

Pakliže je vaše automobilová značka zosobněním vozidel s perfektními jízdními vlastnostmi zejména v zimních podmínkách, není divu, že si pro pořízení produktových fotografií vyberete naše hory.

Rádi bychom sledovali rozšiřující se počet firem z Jesenicka figurujících v nejrůznějších žebříčcích, ale jsme realisté, proniknout mezi top rodinné podniky Česka vyžaduje roční tržby přes 200 milionů korun, to už není úplná legrace.

Aby šel region nahoru, musí v něm být co nejvíce firem opírajících svůj byznys o výzkum a vývoj. To je zpravidla to, co dělá podnik konkurenceschopnější a méně zranitelný v době, kdy vašimi trhy může být příslovečný celý svět, kde ale zároveň konkurentem může být kdokoli odkudkoli. Moc rádi takové podnikatele na positivJE představujeme.

Je to hraniční, předložit vám tady text dost přímočaře propagující pití piva, ale podívejte se na to, Češi vloni vypili nejméně piva od šedesátých let minulého století, a to my si tedy vykládáme jako negativní ekonomický ukazatel. A i když tušíme, že 135 litrů na hlavu jde dost významně na vrub pandemie, musíme trochu bít na poplach, protože...

Kdybychom vám chtěli poradit, ať se nenecháte válcovat negativními ekonomickými zprávami, podle kterých poroste nezaměstnanost a určitě na tom něco je, poslali bychom vás na našem webu do sekce KARIÉRA, kde najdete nabídku více než 40 volných pracovních pozic.

Jako když jste společnost pohybující se v takto sofistikovaném strojírenství, jako to má Ondřejovická strojírna, a.s., potřebujete kvůli zakázkám splňovat hromady kritérií a požadavků, Třeba kvůli potenciálním zákazníkům.

Když voláme po transformaci zdejšího hospodářství, máme na mysli vedle zbrusu nových sektorů taky proměnu tradičních oborů, jejich posun k inovacím, výzkumu a tak. Majitelé a managementy firem to samozřejmě ví, my jim fandíme.

Vlna, která do českých domácností vrací přírodu a přírodní věci, jede už pár let, ale ani v tuhle chvíli nedosáhla síly svých možností. Tsunami, které by se z ní mohlo vyklubat, může zákazníkům přinést ještě více dobrého, ať jde o potraviny a nápoje, léčení se, oblékání..., až po celý životní styl stavící na propojení s přírodou.