BYZNYS NA JESENICKU

Zavedená akce, o které všichni lokálně nakupující ví, jenže vaše útrata na farmářských trzích má dnes větší váhu. Mezi stánkaři totiž jsou i ti, jimž voda zasáhla obydlí nebo výrobní prostory anebo jim minimálně zkomplikovala podnikání, protože jejich zákazníci měli jiné starosti.

Potravinová soběstačnost a zákaznické preference jsou spojité nádoby. V zájmu nás všech by měl být růst spotřeby českých, a ještě lépe regionálních potravin, abychom byly odolnější v mimořádných situacích typu covid apod. Nasměrovat do nákupních košíků více domácích výrobků se snaží i Olomoucký kraj, když každoročně udílí tituly Regionální...

Sluhou i pánem je pro zemědělce počasí. Jeho nevyzpytatelnost zakoušejí v Zemědělském družstvu Jeseník, které nedobrá meteorologická předpověď přinutila zrušit sobotní Dožínky v Bělé pod Pradědem. A zrovna jubilejní dvacáté.

Špičkový design lustrů českých sklářů z Lasvitu po celém světě obdivují návštěvníci butiků prestižních oděvních značek, hosté luxusních hotelových řetězců anebo strávníci michelinských restaurací. Jejich skleněná umělecká díla sytí duši nejednoho milovníka umění.

Zkuste si vzpomenout, co jste dělali v létě 2014, a pak si přehrajte svoje významné události poslední dekády. Že se toho stalo dost? A co se asi událo v podnikání Evy Zálešákové, která si před deseti lety v prostorách bývalé parní pekárny ve Zlatých Horách otevřela kavárnu.

S potěšením sledujeme ruch ve výrobním areálu adolfovického VentiAiru, protože jak se buduje, vždycky to svědčí o dobré kondici podniku. Kromě toho personální oddělení firmy aktuálně nabízí pět volných pozic, a i to je signál o tom, že zakázky jsou. Jedna hodně velká si před pár dny našla cestu k zákazníkovi.

Spojte se s velkými a sami se stanete velkými. Funguje to, byť Reptisk není žádnou lokální firmičkou. Rodinná tiskárna své fotokalendáře, fotoobrazy, fotoknihy a další personifikované tiskoviny už dávno dodává kromě komplet České republiky do dalších čtyřech zemí (Slovensko, Maďarsko, Rakousko, Německo).

Pokud jste firma vyrábějící jakýkoli výrobek, který je potřeba na konci zabalit, pak by vás mohlo zajímat, že v Jeseníku má svoji provozovnu společnost Tomza s.r.o. Experti na komplexní obalový servis se o to umí postarat od návrhu designu samotné krabice, přes její výrobu, až po zabalení a finální expedici k zákazníkovi. Však jejich služeb...

Jesenické muzeum chystá uvést na trh poněkud překvapivě kosmetický produkt inspirovaný dávnými recepty – Čarodějnou mast. Tento jedinečný produkt je výsledkem práce mladých badatelů chemické sekce na jesenické T-expedici, kterou v červnu Vlastivědné muzeum Jesenicka pořádalo. Na projektu podstatným způsobem spolupracovala místní kosmetická firma...

Ruská agrese naplno odhalila, jak podfinancované jsou armády v mnoha zemích. Ty se to snaží co nejrychleji napravit a mohutně investují. Na modernizaci a nákupech vojenské techniky a vybavení se úspěšně podílí i české firmy a nemusí jít nutně o munici nebo stroje. Být součástí vojenských zakázek můžete i jako výrobce modulárních staveb.

Co si budeme povídat, trh s módou je hyperkonkurenční, výrobci oblečení se musí pořádně otáčet, aby si udrželi přízeň zákazníků. V něčem těžší, v něčem lehčí, to má jesenický Doke, značka známá hlavně přes hand-made čepice. Lehčí v tom, že jeho zákazníci jsou více fanoušci než anonymní kupující. Těžší v tom, že jeho výrobní model dělá fanoušky i ze...

Ne každý podnikatel se ráno budí s jedinou motivací – maximalizovat zisk. Speciální byznysovou kategorií, která s pozvolnou společenskou změnou nabývá na významu, je sociální podnikání. To se zaměřuje na podnikatelské aktivity v maximální možné míře využívající lokální zdroje a na něž přednostně vytváří pracovní místa obsaditelná osobami ze...

Člověk by si měl dávat bacha na hormon štěstí (dopamin), jehož hladinu údajně zvyšují lajky, srdíčka a kudosy. S jednou výjimkou. Pokud provozuje kavárnu a lajky získává od spokojených zákazníků. A ještě líp, když k proudu lajků přibude zmínka o podniku od známého foodbloggera Lukáše Hejlíka.

Každý rok s velkým očekáváním listujeme v jarním čísle Forbesu a v žebříčku top rodinných firem Česka hledáme jesenické šampióny. Totiž podniky, kde spolu vládnou dvě a více generací jedné rodiny, jsou obvykle řízeny velmi zodpovědně v zájmu dlouhodobosti vlastního byznysu.

Areál lipovských lázní, přesněji stavební ruch a tempo, v jakém se chátrající budovy vracejí do kondice, připomíná boom, na jaký jsme zvyklí ve velkých městech. Tady si přitom bavíme o areálu jedněch lázní, které přežily klinickou smrt a teď bez přehánění šokují proměnou, jakou si díky novým vlastníkům procházejí.

Lidi, lidi, a ještě jednou lidi – největší bohatství většiny místních zaměstnavatelů. Vedoucím HR oddělení to včera připomnělo v pořadí třetí setkání personalistek a personalistů, které pod názvem HR Marketing Magnet v prostorách M.B.A. Finance uspořádalo Inovační centrum Olomouckého kraje a platforma positivJE.

Made in Jesenicko © 2024 positivJE. Všechna práva vyhrazena.