BYZNYS NA JESENICKU

positivJE si dalo s Inovačním centrem Olomouckého kraje (ICOK) za cíl v příštím školním roce více šlápnout do propojování středních škol s podnikatelským sektorem, neboli větším vtažení studentů do firemního světa. Protože mnozí absolventi se prostě o práci v místních firmách ucházejí.

Hospodářsky a sociálně ohrožené území je označení Jesenicka podle oficiální ministerské terminologie. Ten fakt nerozporujeme, ale jako protiváhu nabízíme i jiný pohled - Jesenicko transformující se.

Zkuste se zeptat provozní/ho v restauraci nebo hotelu, a kolik jich na Jesenicku je, jestli nehledá číšníka nebo servírku. Skoro určitě hledá. Jenže lidi došli. Vyučení číšníci nechtějí obsluhovat. Možná hledají zábavnější práci, možná chtějí více peněz, možná nechtějí pracovat o víkendech..., důvody jsou celkem fuk.

Lehký průmysl je páteří jesenické ekonomiky, v součtu dává práci suverénně největšímu množství lidí. Železo, plechy, ocel v různých formátech, tvarech a tloušťkách jsou nejfrekventovanějším materiálem. Od průmyslové revoluce a privatizace stojí naše hospodářství před další nevyhnutelnou transformací. Tedy pokud tu ty firmy chtějí být i za 10 let.

Všímáme si rostoucího sebevědomí hanušovického pivovaru. Aby ne, když sbírá medaile v pivních soutěžích. Aby ne, když má kromě vlajkové lodi Šeráku oblíbený Keprník, který dnes čepují v docela dosti restauracích. To si pak v Hanušovicích troufnou oslovit ke spolupráci Ronyho Plesla, jednoho z nejznámějších českých designérů, aby pro Holbu navrhnul...

Jeseník připisuje #52, Mikulovice berou #129. Přinášíme výsledky prestižního žebříčku 175 největších rodinných firem Česka pro rok 2022, jak jej sestavila česká redakce Forbesu. Díky pandemii byl pro většinu z nich loňský rok jedním z nejnáročnějších, svoje tržby si musely odmakat více než kdy jindy.

Jak dokonale vytěžit potenciál Jesenicka, si dneska ukážeme na příkladné spolupráci tří lidí, kde každý z nich v příběhu hraje úplně jinou roli, byť to spojení nakonec dá ten úplný smysl. Prvním aktérem je hlava rodinné firmy Birki (jesenický výrobce holí), Marek Schromm. Druhým je designér původem z Jeseníku, dnes na Slovensku žijící Pavel...

Hanušovická Holba nám udělala radost, když se po vzoru větších pivovarů pustila do budování vlastní sítě značkových podniků, kde čepují medailemi ověnčený Šerák přímo z tanku. Koncept nesoucí název Ryzí pramen najdete prozatím v Olomouci (U Zlaté koule), ale Hanušovice plánují rozšiřování sítě tempem dva podniky ročně. Kéž bychom se dočkali i v...

Žijeme v přesvědčení, že dlouhodobě poctivá práce dává nejlepší výsledky. A poctivou práci odvádí spokojení zaměstnanci, nad kterými jsou osvícení šéfové a šéfky. A ty všechny k té kvalitě popohánějí spokojení zákazníci. Takové perpetuum mobile :-)

Jeseničtí Gastro Mach jsou českou špičkou ve vybavování restauračních a hotelových kuchyní, jídelen, bufetů, fastfoodů apod. Dělají pro ty nejnáročnější klienty, protože jim jsou schopni dodávat světová gastro zařízení. Díky tomuhle fokusu na kvalitu a inovace musí být i jejich subdodavatelé stejně dobří.

Srdcovka, ráj a milované, tři nejčastější superlativy, jaké o jesenických lázních zaznívají z úst jejich klientů. Zpětná vazba samotných uživatelů je nejpádnějším důkazem toho, jak kvalitní služby nahoře nad Jeseníkem poskytují.

Už několik let na positivJE vybízíme jesenické středo i vysokoškoláky, aby našli odvahu přihlásit do soutěže podnikatelských nápadů ten svůj. Nepředstavujeme si, že po Jeseníku chodí stovky studentů s rozepsanými byznys plány, na druhou stranu je nepřehlédnutelné, že podmínky k tomu, aby se mladí pouštěli do aspoň malinkých projektů, se u nás...

Ve středu 30. března byly na Ministerstvu průmyslu a obchodu vyhlášeny výsledky soutěže NEJ Inovátor 5G, ve které mělo město Jeseník symbolicky 5 zástupců. Hledání na vývoj zaměřených malých a středních firem bylo součástí projektu '5G pro 5 měst' (Jeseník, Plzeň, Karlovy Vary, Bílina, Ústí nad Labem). Pojďme si připomenout, kdo Jesenicko na...

Pozice, v jaké chce být každý podnikatel - mít know-how a peníze na to, aby mohl růst. Protože jak neroste, stává se potenciální kořistí pro jiného dravějšího podnikatele ;-)

Pracovat na potravinové soběstačnosti má primárně stát, ale své v tomhle můžeme vykonat i každý sám. Začít můžeme rovnou u nejzásadnější potraviny, nejste-li na bezlepkové dietě, chlebu. Fenomén zmrazeného, a pak rozpečeného pečiva je možná nezvratný, chtěli bychom ale připomenout, že v Jeseníku máme pekárnu, v níž na každý všední den vyrábí...

Zlatohorský výrobce kontejnerů CS-CONT má oddělení 'industrial engineering', kde pracují na transformaci společnosti na ten tolik skloňovaný průmysl 4.0. To z firmy dělá atraktivnějšího zaměstnavatele, protože ubývá stereotypní práce, ale zvyšuje to nároky na technologické dovednosti pracovníků. A jak jinak si zajistit přísun správně vybavených...

Nikoho z vás nemusíme poučovat o pozitivních přínosech toho, když nakupujete výrobky mající původ tady na Jesenicku. Třeba ty, které dostanete v obchodech a obchůdcích už na několika místech okresu anebo ty, které si můžete 10krát za rok pořídit na jesenických farmářských trzích.

Z několikrát ověřené vlastní zkušenosti víme, že marketing je u nemála zdejších firem opomíjenou věcí. Firmy se soustředí na svůj produkt, to chápeme, jen poněkud podceňují ten fakt, že on se ten produkt nebo služba nezačnou prodávat samy.

Zajímáme se o 4. průmyslovou revoluci, sledujeme, jak do toho šlapou místní firmy. Zašli jsme se na hospodářskou transformaci podívat k největšímu zaměstnavateli okresu Jeseník, do zlatohorského CS-CONTU, který automatizuje a digitalizuje, aby eliminoval těžkou práci a zvládal personálně i strojově pokrýt svůj růst. Dneska z jejich hal každý den...

Když vám na vzdělávací akci o podnikání přijde 20 lidí, máte mezi nimi studenty i podnikatele, těmi nejlepšími lektory, které na ně můžete poslat, jsou zase a jen jiní jeseničtí podnikatelé. Je to pořád to samé dokola, začínající podnikatel se od zkušenějšího kolegy může dovědět "miliardu" užitečných informací. Včerejší druhý podnikatelský workshop...

Každý rok vychází žebříček TOP 100 značek, jak je za sebe seřadí Češi podle své zákaznické zkušenosti. Letošní ročník se snaží připomenout, že digitalizace je sice fajn, ale v případě budování vztahu se zákazníky musí na prvním místě zůstat člověk - onen zákazník.

Made in Jesenicko © 2022 positivJE. Všechna práva vyhrazena.