
Na trh jde čarodka, společný projekt muzea a Naturfytu

Ve Vlastivědném muzeu Jesenicka se dějí kouzla. Díky spolupráci talentovaných žáků, pedagogů, historiků a odborníků na kosmetiku vznikl jedinečný produkt – Čarodka. Mast inspirovaná moudrostí místních bylinkářek a temnou historií čarodějnických procesů.

Nápad se zrodil na posledním ročníku badatelského programu T-Expedice, který muzeum každoročně pořádá pro mladé zájemce o vědu. Ti se v létě ponořili do sběru místních bylin, aby pod dohledem expertů namíchali krém, který v sobě spojí minulost (tradici) s přítomností (moderním vývojem). Tým navrhl recepturu, otestoval vlastnosti krému, a dokonce přišel s originálním designem obalu.
Čarodka není pouhou mastí na péči o pokožku, je i připomínkou temných kapitol historie Jesenicka. Receptura čerpá z historických pramenů, ale splňuje i dnešní požadavky kosmetologie. Léčivé Jesenicko do kapsy koupíte ve Vodní tvrzi. Těšte se na účinky šesti bylin: všedobru horského, žindavy evropské, máty kadeřavé, kostivalu lékařského a jitrocelu kopinatého.
Kamil Kavka
Foto (zdroj): Vlastivědné muzeum Jesenicka


Jan Knedla a Naše Bistro zabodovali v novém gastro průvodci Gault&Millau

Dobrá zpráva pro zdejší firmy, řešení pro jejich konkurenceschopnost existují

Šéfkuchař Roman Paulus nosí značku Woox

Podnikatelé z Jesenicka, pojďte na akci o digitalizaci firem
