Lze to přirovnat k tomu, když supíkovický Petr Ševčík přestoupil z Liberce do Slavie, tedy z velmi dobrého týmu do nejlepšího českého týmu (min. té doby, sorry sparťani). Přičtěte k této transakci fakt, že cyklistika na profesionální úrovni patří k nejtěžším individuálním sportům a rázem máte zaděláno na velkou věc.

Není to hlavní proud, ale je to trend, a to trend nabývající na významu. Pod tlakem institucí, ale i společnosti jako takové, budou organizace nuceny podnikat s o dost větším ohledem na planetu či lidstvo. Rodí se nová kategorie podnikatelů, jejichž produkty a služby nebudou jenom šetrné, ony budou světu doslova pomáhat.

Chvíli to vypadalo, že po deseti letech v zahraničí přijde velkolepý návrat do rodného kraje, ale nakonec jej zlákala Praha, která co si budeme povídat, je v gastronomii v rámci ČR s přehledem nejvýš. Ono, když se deset let učíte od těch nejlepších mistrů na světě, nemůžete se prostě stát meníčkovým kuchařem.

Říkáváme, že úspěch téhle země tkví v tom, jak dobře budeme umět rozpoznávat talenty a vášně našich dětí (každé nějaké má) a jak je necháme rozvinout, protože když se to sejde, máte na světě člověka dělajícího přesně to, co ho baví, a to je na výsledku vždycky znát.

Ony jako profesní úspěchy nepřichází jen tak, většinou se pro ně musí něco udělat. Vypozorovali byste to asi u všech velkých podnikatelů, vědců, umělců, sportovců... Čím dříve si člověk tuhle věc osvojí, tím dříve může svoji kariéru k těm úspěchům směrovat.

Nejsme moc na fanfáry, spíše na poctivou práci, ale když se pracuje poctivě, tak ať jsou i ty fanfáry, no ne? V sobotu jsme si na festivalu Jesnění udělali dostaveníčko s kreativními lidmi z Jesenicka a ty fanfáry byly hlavně pro ně, protože jsme s nimi pokřtili jejich první katalog DESIGN kreativJE.

Bylo to první jméno na lístečku, když jsme jako trenér penaltové střelce sepisovali 11 lidí do katalogu DESIGN kreativJE. Jsme den před jeho vydáním, fotograf Tomáš Neuwirth je poslední kreativec, kterého vám před křtem představujeme.

Podle podnikatelské cesty Petry Joanidu by šlo do kamene vytesat definici toho, co to jsou ty kreativní průmysly, o nichž tady nejmíň jednou týdně mluvíme. Mám nápad, zkouším si tím přivydělávat, ono se to rozbíhá, nabírám první zaměstnance, na obratech je to první milion... a hle, jsem v katalogu největších kreativců Jesenicka.

Jako ten název 'Beskydská sedmička' klame tělem. Člověk by čekal nějaký sympatický sedmikilometrový závod, jenže on je to brutální extrém dlouhý 101 kilometrů!

Možná nebudete souhlasit, ale podle naší (i osobní) zkušenosti si hodnotných věcí, které získáme zadarmo, vážíme o trochu míň, než když si za ně zaplatíme. Jasně, kdo by nechtěl ušetřit, ale je fér dostávat něco zadarmo, když jiný s tím má výdaj? Takhle se ptáme nejmíň dvakrát ročně. Když v zimě kloužeme v běžecké stopě, a když v létě jedeme...