BYZNYS NA JESENICKU

Developer to má snadné, když mu dáte 67 milionů korun, postaví budovu a všem je jasné, v čem ty peníze jsou. Co ale takový vodohospodář, jehož investiční záměr je zakopaný v zemi v podobě nudných potrubí.

Jsme neochvějní příznivci všeho malého a místního, v čem je to příslovečné srdíčko. Zároveň ale umíme zafandit velkému a nadnárodnímu, když z toho kouká přínos pro Jesenicko. Tušíme, že v osvojování prvků udržitelné ekonomiky se regionální subjekty budou moci inspirovat od těch velkých s celorepublikovou působností.

Green deal v praxi, tak se dá s jistou dávkou nadsázky nazvat podnikatelský příběh Zbyňka Stehlíka ze Žulové. Ten už přes 10 let přispívá k zelenějšímu Jesenicku, když je jeho byznysem výměna starých zdrojů tepla za ekologičtější vytápění. Tedy pomáhá domácnostem přecházet od čoudících kotlů k tepelným čerpadlům nebo k automatickým kotlům např. na...

Perfektně to zapadá do přístupu, jaký vůči napadené Ukrajině Česká republika zaujala. Zatímco ekonomové hovoří o tom, jakými posilami pro pracovní trh Ukrajinci jsou, ve skutečnosti už se objevují i příběhy, kdy sami ukrajinští podnikatelé zaměstnávají Čechy.

Mít v regionu dvoje lázně je privilegium mající pro Jesenicko celou řadu přínosů. Oboje lázně zaměstnávají místní lidi, dávají zakázky místním firmám, nakupují místní produkty, dávají místním k dispozici svoji regenerační a léčebnou infrastrukturu a pomáhají budovat pozitivní image regionu.

Jeseníky jedou. Každoročně v nich návštěvníci z celého Česka i ciziny stráví stovky tisíc nocí, a to v některém ze 176 ubytovacích zařízení, která zde statistici v roce 2021 napočítali. Čárku ve výkazu znamenal každý hotel, penzion, chalupa či apartmán v soukromí.

Vlastně to má být úplně normální, že místní kupují od místních. Tleskáme tomu pokaždé, když na to narazíme v sektoru B2B. Sdílíme jednu ukázku vzorové regionální spolupráce mezi firmami.

Velmi rádi pro vás sledujeme dění v soukromém sektoru. Zajímá nás, jak se vede podnikatelům a firmám, kteří se se svými zaměstnanci podílejí na hospodářském výkonu okresu. V průběhu roku 2022 jsme zveřejnili nemálo pozitivních zpráv. Vzpomeňte s námi.

Žádný podnikatel by neměl zůstat stát stranou ekonomické transformace, ve které se naše země nachází. V ní se totiž podniky "přezbrojují" na vyšší level konkurenčního boje, přičemž motivací k tomuhle procesu je všeobecný nedostatek pracovníků. Ten je na Jesenicku způsoben dvěma fenomény. Jednak odchodem mladých lidí z regionu, a pak tím, že...

My se sbíráme po náročném týdnu na positivJE FESTIVALU, máme chuť vypnout nebo aspoň trochu zrelaxovat. Na kopci nad Jeseníkem je jedno místo k tomu určené, nechte se námi zavést do Priessnitzových léčebných lázní, kde tak krásně pečují o tělo i mysl pacientů.

Jejich příběh možná není úplně tak nápadný, protože "nepečou rohlíky". Na druhou stranu, mají za sebou pronikavý obchodní úspěch. Tedy na někoho, kdo začal s výrobou vína tak trochu z nouze. Roman Šerák byl v roce 2011 bez zaměstnání a s partnerkou Šárkou Vybíralovou přemýšleli, kam se vrtnout. Protože chodili sbírat šípky pro vlastní spotřebu, z...

Pro nás v positivJE je tento týden vrcholem, protože opět po roce pořádáme positivJE FESTIVAL. Na něm otevřeme důležitá témata a budeme se jimi snažit oslovit co nejvíce místních lídrů.

Jesenicko, podobně jako celé Česko, stojí na prahu nevyhnutelné transformace, která pomůže firmám přenést se do nové ekonomické reality. V ní uspěje ten, kdo se nejlíp vypořádá s klesající demografickou křivkou a nastupující digitalizací téměř ve všech sektorech dávajících lidem na Jesenicku práci.

K dnešnímu článku nás vyprovokovala důležitá zpráva ze zákulisí Pivovaru Holba, nebo lépe řečeno informace z trhu o tom, že se skupina Pivovar CZ Group, kam Holba spolu se Zubrem a Litovlí patří, začíná poohlížet po investorovi. To nezřídka bývá předzvěstí změny majitele, nicméně signál z pivovarů je prozatím jiný - hledá se partner, který by...

V Inovačním centru Olomouckého kraje jsme si dali za úkol více pomáhat podnikatelům v kreativních oborech. Takovým těm švadlenkám, truhlářům, grafikům, šperkařkám ..., kteří mají perfektně zvládnuté řemeslo, jen jim třeba chybí určité specifické znalosti či dovednosti. Od toho jsme inovační centrum.

Jestliže prodejce nábytku IKEA utržil v Česku za loňský rok 9,7 miliard korun, tak si buďte jisti, že nižší desítky milionů pochází z peněženek Jeseníčáků. Ve stovkách domácností tak najdete nové stolky Lack, knihovny Kallax anebo minimálně sklenice Pokal.

Přesně v duchu poslání evropských dotačních peněz se chová javornický výrobce nerezového nádobí - společnost Kolimax. Nestojí na místě, že by sázel na jistou, leč nemodernizující se produkci hrnců a kastrolů. Naopak, i na zdánlivě konzervativním trhu 'nádob na vaření' si poslední český autentický výrobce nerezového nádobí hledá cestičky k...

Víme, že mnohé firmy v těchto dnech řeší zásadnější věci kolem energií, ale jak se říká - psi štěkají, karavana jde dál - podnikatelé musí myslet i na svoji vzdálenější budoucnost. Na příslovečnou transformaci, na jejímž konci může být i ta energetika. Může to být strojová modernizace, může to být expanze na zahraniční trhy, může to být vývoj...

Astronauti by mohli povídat o tom, co všechno dnes výrobci jídla dokáží dostat do instantní podoby, aby jim to tisíce kilometrů nad Zemí posloužilo k doplnění živin. Hádáme, že výzkumné týmy NASA se nikdy nezabývaly převodem křupavých lázeňských oplatků do kapalné formy.

Kdyby nám to nebylo blbé, už v srpnu jsme vám prozradili, jaké regionální produkty půjdou do letošních vánočních balíčků Made in Jesenicko. Řekli jsme si, počkáme na září, až mentálně přepnete z léta. Pořád si ale nejsme jisti, že o Vánocích chcete slyšet. Nedá se nic dělat, katalog musí ven, aby si naši zákazníci mohli v klidu vybrat, abychom my...

Už jsme na positivJE psali, že hláška "Býti na šrot." vznikla v lipovských lázních. Základ onoho rčení má souvislost s tzv. Schrothovou léčebnou metodou, kdy Johann Schroth pro řešení obezity a nadváhy používal speciální léčebnou kúru: aplikoval tzv. suché a mokré dny. Jednalo se o léčbu, která byla svého času velmi módní a vyhledávanou...

Je úžasné sledovat, jak se mění nákupní chování některých skupin zákazníků. Komu vyhovuje klasika v kamenném obchodě, ten může popadnou košík a vyrazit. Kdo chce nakupovat na pár kliků na internetu, kde prim hraje nekonečně široká nabídka zboží, tomu stačí zapnout displej a vkládat do košíku - virtuálního.

Made in Jesenicko © 2024 positivJE. Všechna práva vyhrazena.