Call centrum M.B.A. Finance nasadilo umělou inteligenci

14.02.2024

'Umělá inteligence' je v posledních měsících nejvyhledávanějším klíčovým souslovím internetu. Zájem veřejnosti včetně firem je příslibem, že to jednou přetaví v konkrétní využití. Zatím je to ale spíše o zvědavosti a nesmělých oťukáváních. Málokdo si troufne na opravdové zapojení nástroje budoucnosti. Podle mnohých expertů AI bude naprostou revolucí a osvojení si práce s neuronovými sítěmi bude nevyhnutelnou výbavou každého, kdo bude chtít držet tempo.

Jesenická kancelář M.B.A. Finance (MBAF) skočila z platonického seznamování se na ostré nasazení umělé inteligence v podobě průkopnického Chat GPT. Společnost se profiluje jako DebTech organizace, pro ni je přímo nepsanou povinností nasazení těchto technologií řešit mezi prvními. "Představa, že každý zaměstnanec bude mít k dispozici 'kolegu', který bude schopen odpovědět na různé otázky, zpracovat obrovské množství informací a být kdykoli k dispozici, pro nás byla natolik atraktivní, že jsme se rozhodli do této oblasti pustit.", nastínil pohnutky provozní ředitel firmy Jakub Zetek.

MBAF je především call-centrum, jeho pracovníci musí disponovat velkým rozsahem znalostí (zákony, obchodní podmínky, produktové informace…) a musí se umět rozhodovat během pár vteřin. GPT se jeví jako velmi vhodný nástroj, jak zaměstnancům ulehčit práci a logicky zvýšit jejich efektivitu. Odteď si nemusí pamatovat paragrafy a dlouhé pasáže textů, stačí se vhodně ptát chatbota od OpenAI.

Přitom Jakub Zetek ubezpečuje, že spuštění Chat GPT nebylo technicky příliš složité a firma je moc ráda, že vedle zjednodušení práce tímto krokem přispívá ke zlepšení digitální gramotnosti desítek svých zaměstnanců.

O přínosech, ale i úskalích projektu bude ředitel Zetek hovořit 28.2. na DIGI Worskhopu pro zdejší malé a střední firmy, který ve spolupráci s Inovačním centrem Olomouckého kraje a ZD Jeseník pořádáme.

Kamil Kavka
Foto (zdroj): M.B.A. Finance

Made in Jesenicko © 2024 positivJE. Všechna práva vyhrazena.