BYZNYS NA JESENICKU

V pátek jsme byli přítomni jedné velké slávě ve Skorošicích, kde už 32 let působí výrobce stavebních materiálů STOMIX. Pod křídly německého vlastníka – koncernu Sto – se mu daří investovat do dalšího rozvoje společnosti v podobě nové výrobní haly.

V době, kdy na sociálních sítích najdete na jedno kladné hodnocení asi tak 153 negativních komentářů, je pro firmy extrémně náročné budovat svoji značku. Když podnikáte v retailu a jste přítomni na Facebooku, nemůžete mávnout rukou nad tím, co se o vás na internetu píše a co to dělá s vaší reputací.

Horské chaty nejsou jen místem, kde si dáte horký čaj a zahřejete se po výstupu. Ty nejlepší z nich vyprávějí příběh místa, kde stojí, a lidí, kteří to tady mají rádi. Přesně tak to dělá Veronika Mlejnková, která už několik let pečuje o legendární Chatu Jiřího na Šeráku. A právě ona přišla s nápadem, který udělal radost všem, kdo fandí...

Když se řekne azylový dům, spousta lidí si možná představí provizorium. Jenže doba se mění a mění se i přístup společnosti k sociálním službám. V Přerově teď otevřeli moderní azylový dům pro muže i ženy bez domova, který vznikl z obytných modulů dodaných firmou Warex z Javorníku.

V hanušovickém pivovaru do toho pěkně šlápli. V nových reklamních spotech se ještě více přihlásili ke svému původu. Dokonce to na nezaujatého diváka může působit jako kampaň vybízející k přistěhování do regionu.

Rodinný byznys, co se nebojí inovací. Tak by se dal v jedné větě charakterizovat příběh skupiny Fenix, která letos slaví 35 let od svého založení. V Jeseníku jej známe hlavně jako výrobce elektrických topných systémů, jenž ale dávno překročil hranice regionu i původního oboru.

O víkendu v Olomouci proběhl populární pivní festival Moravská vernisáž piva, kde se davům návštěvníků představil i Albert Michler akciový pivovar z Bukové. Ambiciózní zástupce zdejší skromné minipivovarské scény vyzval na degustační souboj desítky malých pivních značek.

Od Agroproduktu Supíkovice jsme zvyklí každý podzim na jejich Supíkovické brambory. Vedle toho jsou zemědělci hospodařící v podhůří Rychlebských hor součástí pěstitelů vyhlášeného českého máku. Letos poprvé přidávají v rostlinné produkci další, do budoucna možná taky vyhlášené, supíkovické jahody.

Tohle je strašák nejednoho středoškoláka – jakou práci mi svěří na mé čtrnáctidenní praxi? Nikdo nechce skončit zavřený ve skladu nebo být na obtíž svému vedoucímu. Na druhou stranu, dokud si firmy nenajdou na studenty čas, nebudou pro ně dostatečně přitažlivou volbou po odmaturování. Říkáme to otevřeně na setkáních platformy Kariéra na Jesenicku,...

Mezi firmami Jesenicka najdete několik úspěšných rodinných podniků, tedy těch, na jejichž vedení se podílejí alespoň dvě generace příbuzenstva. Není to přitom žádná samozřejmost, že zakladatel nebo zakladatelka předá otěže firmy potomkovi. Vždycky může najmout profesionální management nebo podnik prodat.

Lázeňství není jen o léčebných procedurách, ale také o atmosféře a prostředí, které vytváří. A právě v tomto směru se Schrothovy léčebné lázně v Lipové-lázních postaraly o výjimečný počin. Jejich rekonstrukce historického Slezského domu získala čestné uznání v soutěži Lázeňská inspirace 2025 v kategorii infrastruktura.

Česká klasická hudba je známým exportním artiklem naší země. Kam do světa vyrazí, tam sklízí obrovské uznání. Ke konci roku doprovázel Pražský filharmonický sbor Českou filharmonii na zámořském turné, kam obě tělesa vyrazila připomenout americkému publiku, kde je Czechia a kdo byli Smetana, Dvořák a Janáček. Vrcholem turné sice byly koncerty ve...

Zeptejte se středoškoláků na jména deseti významných firem z Jesenicka a zazní jich spíše 5 než 15. Chtějte od zaměstnavatelů vyjmenovat pět věcí, kvůli kterým jsou pro ně absolventi nepostradatelní a zřejmě se nedočkáte vodopádu superlativ. My si na Jesenicku žádné "skřípání vztahů staří versus mladí" kvůli nepříznivé demografii nemůžeme dovolit.

Sám řemeslný pivovar z Bukové u Bernartic o sobě říká, že je na zbytečnosti neužije. Věří, že krása piva je v jednoduchosti, kvalitních surovinách a dobře odvedené práci. Základem je voda, pečlivě vybraný český slad a chmel. Tečka. A teď se jim tenhle přístup zúročuje.

Může za to kultivace českého fotbalového prostředí, že se firmám chce identifikovat se sportem, který se v Česku těší takové popularitě. Je to věcí společenské prestiže, je to věcí spojení s kvalitním produktem a je to věcí mediální pozornosti, jakou fotbal má.

Kdo máte malé děti a stihli jste s nimi letos sníh, dost možná za sebou máte i pár společných jízd na bobech. Nebo společných, dospělák se na tohle zimní náčiní vejde opravdu jen s velmi malým dítětem. Ledaže by na kopec vytáhnul novinku z mikulovického Plastkonu – dvoumístné boby Galactus.

Do Česka dorazil druhý světově uznávaný průvodce po kvalitních gastronomických podnicích Gault&Millau [go e mijo]. Redakce popisuje svou vizi následovně: "Naším posláním v Česku je sloužit jako kompas v rozmanitém a neustále se vyvíjejícím světě kulinářství. Zdůrazňovat výjimečnost a kvalitu, a prostřednictvím důvěryhodného a objektivního...

Přední zaměstnavatelé (Naturfyt – Bio, Woox, Fenix, JM Containers, Gastro Mach), menší firmy (VESA, Svatý Sedláček, Ekolusk), a pak hlouček freelancerů (Jan Sebastien, Martin Kolář, Tomáš Jirman, Jan Zhor, Martin Mikulec…) a další zavítali na letošní první byznysovou akci, kterou jsme spolu s Inovačním centrem Olomouckého kraje (ICOK)...

Máme rádi tyhle roztomilosti. Česká kuchařská celebrita Roman Paulus, kterého není až tak nemožné potkat za výdejním pultem jeho olomoucké kantýny pro 21. století Bistro Paulus, nám udělal radost.

Je to job Inovačního centra Olomouckého kraje (ICOK), dělat osvětu mezi podnikateli na Jesenicku v oblasti inovací a transformace. S positivJE jsme tomu na blízku, a proto byznys zveme na workshop, na němž vystoupí odborníci na všechny ty umělé inteligence, automatizace a zefektivňování procesů. A ke všemu mají skoro všichni účinkující vazbou na...

Přesně tohle je potřeba, napojit zdejší střední školy na místní firmy, aby o sobě obě skupiny věděly, aby studenti věděli, že tu máme zaměstnavatele nabízející perspektivní kariéry, aby podnikatelé věděli, že tu máme chytrou a nadanou mládež.

K pečení chleba se vrátila SELSKÁ PEKÁRNA, a pak ještě jednou po povodních. Jesenicko svými službami obohatila stavební firma STAVFORCE, která si dost zakládá na zákaznické spokojenosti. Společnost M.B.A. FINANCE se pochlubila, že ve svém call centru k některým agendám nasadila umělou inteligenci. Javornickému WAREXU se povedlo pracovat na zakázce...

Ve Vlastivědném muzeu Jesenicka se dějí kouzla. Díky spolupráci talentovaných žáků, pedagogů, historiků a odborníků na kosmetiku vznikl jedinečný produkt – Čarodka. Mast inspirovaná moudrostí místních bylinkářek a temnou historií čarodějnických procesů.

Made in Jesenicko © 2025 positivJE. Všechna práva vyhrazena.