BYZNYS NA JESENICKU

Jedno sympatické gesto jesenické módní značky Woox jakoby uvozuje blížící se vánoční svátky, tedy období, v němž o dobré skutky nebude nouze.

Být včera mezi podnikateli v Rytířském sále Vodní tvrze, kde se mluvilo o ekonomické transformaci Jesenicka, zřejmě bychom se cítili polichoceni, že na akci promluvila dvě známá jména českého byznysu a zároveň dva velcí propagátoři a podporovatelé digitalizace České republiky – Radek Špicar, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy České republiky a...

Až budeme příští středu mluvit na positivJE FESTIVALU s Radkem Špicarem (Svaz průmyslu a dopravy ČR) a Taniou le Moigne (Google Česko) o tom, co mají pro svoji úspěšnou budoucnost dělat místní podnikatelé, zajisté půjde diskutujícím argumentovat tím, že my už to tady děláme. Tím 'my' budeme myslet třeba jesenický Fenix, jehož energetický koncept...

Jestli okolo roku 2011 bolela předsednictvo Zemědělského družstva Jeseník hlava při náročném posuzování záměru postavit si bioplynovou stanici, s odstupem deseti let od zahájení provozu se projekt jeví jako naprosto prozíravá věc. Všichni známe situaci na trhu s energiemi.

Naše každoroční dávka entuziasmu je projekt 'Vánoce Made in Jesenicko', kdy vyrábíme a dárkové kazety, jejichž obsah tvoří výhradně regionální výrobky. Celý proces od testování produktů, jejich kombinování do tří velikostí balíčků a následné balení je zábavné. Nejvíc ale hřeje, že můžeme místním srdcařům aspoň trochu vylepšit tržby.

Začínali jako prodejci snowboardů a věcí kolem této zimní kratochvíle, postupně se ale vypracovali v daleko šířeji rozkročenou oděvní firmu, která si vtipnou komunikací, ale hlavně kvalitní produkcí, hýčká svoji komunitu. Záměrně neříkáme zákazníky, okolo jesenické módní značky Woox se totiž tvoří doslova komunita.

Ten náš malý jesenický rybníček je tím tak trochu pověstný – umíme tady spojit síly. Sami určitě víte o desítkách všemožných partnerství dávajících pozitivní výsledky a my si další desítky spoluprací dovedeme představit. I se jim snažíme pomáhat.

Přehlídka více než 200 lokálních značek probíhá dnes a zítra na pražském výstavišti. Do Holešovic na Dyzajn market se sjíždějí kreativci a řemeslníci z celé republiky i Jeseník tam má svého zástupce.

Vyluxovaný trh práce se stal normálem, na kterém firmy bojují o každého uchazeče, a i když to zatím nepřineslo přeplácení, jaké sledujeme u IT profesí, můžeme se ho nakonec i tady dočkat. Detailnější pohled na data přitom naznačuje, že by šlo problém alespoň do určité míry řešit. V hlavní roli tohoto řešení jsou ženy, nejvíce ty na rodičovské...

Před víkendem se může hodit žhavá aktualitka, že bernartický (bukovský, chcete-li) Pivovar Albert Michler se nově stal dvorním pivovarem Restaurantu Bobrovník. Od teď tam půjde kdykoli objednat vlajkovou loď mladého pivovaru – 11° světlý ležák Altvater.

Škoda, že když se v Česku řekne udržitelné podnikání - ESG (environmental, social, governance), zúží se téma maximálně na úspory energií – v lepším případě, nebo se to zkritizuje jako nesmysl z Bruselu – v horším případě, přitom… Přitom firma, která si metodu ESG reportingu osvojí, pravděpodobně zvýší svoji konkurenceschopnost, stoupne v očích...

Bedlivě sledujeme ekonomickou situaci v České republice, přibývá hlasů a vlastně i důkazů, že naše hospodářství zadrhává. S o to větším gustem přinášíme zprávy dobré, dokazující, že ne všeho se týká pokles.

Posledních pár let je pro podnikatele ze známých důvodů složitějších. K všeobecným potížím s nedostatkem zaměstnanců se přidaly covidové lockdowny, vysoké ceny energií, nepříjemná inflace a na to navázaný pokles poptávky. Podnikatelé byli zasaženi různou intenzitou, těžko hledat někoho, kdo zůstal nepoškozen.

O pivu se aktuálně mluví hlavně kvůli DPH, my bychom ale povídání s dovolením vrátili k pivu jako národnímu nápoji, který v ležákovém provedení umíme možná nejlíp na světě. Anebo jsme aspoň v TOP3, že jo?

Těžba a zpracování kamene tady má obrovskou tradici. V Rychlebských horách se už roky těží čistý vápenec, který pak nachází uplatnění v možná až překvapivých odvětvích. Jistě tipujete, a tipujete správně, stavebnictví nebo výrobu papíru či plastů. Ale vápenec zpracovaný ve výrobním závodě na Pomezí, jež se pyšní titulem Stavba roku 2000, nachází...

Co je primárním motorem robotizace firem? Nahrazení lidí na postech, kde jde o těžkou, nepohodlnou, škodlivou či z jiných důvodů nevyhledávanou práci. To jsou přesně ty pozice, které se zaměstnavatelům nedaří obsadit a většinou to nesouvisí s penězi. Jde prostě o málo atraktivní a často nekvalifikovanou práci. Myslíme, že předsedkyně Zemědělského...

Není pravda, že vzdělávání dětí je věc pouze škol. Naopak, napadají nás praktické znalosti, které se žáci a studenti lépe naučí jinde a jinak, třeba ve firmách. Je žádoucí, aby se soukromý sektor zajímal o mladé lidi dříve, než je má na pohovoru coby uchazeče o zaměstnání. Věříme, že každá firma má děckám co předat.

S koncem prázdnin se sice změní režim letní sezóny, cestovní ruch na Jesenicku se ale ani náhodou nezastaví. Možná sem začne jezdit trochu jiná sorta lidí. Taková ta hledající kouzelná místa, kvalitní služby, nádherné prostředí, tradici, styl, dobrý design i výborné jídlo. Taková, která si ubytování vybírá na portále Amazing Places. Za ním stojí...

Během letní sezóny se opět krásně ukazuje, jak pro turisty utrácející v Jeseníkách potřebujeme mít co nejvíc míst, kde za své peníze dostanou potřebnou kvalitu. Aby sem jezdili opakovaně. Dost v tomto směru může odpracovat gastronomická branže (kavárny, restaurace, bary…). V našem Katalogu Jesenicka máme podnik, který k dobré reputaci regionu...

Provozujete-li nejsilnější značku regionu, bylo by trestuhodným mrháním potenciálu toho nevyužít. Tím spíš, že jako vlastník brandu pracujete s koncovými zákazníky. Určitě i bez nápovědy víte, že na mysli máme Priessnitz, potažmo stejnojmenné léčebné lázně. Jejich zakladatel za svého života rozjel něco, z čeho se dá profitovat i víc než 170 let po...

V souvislosti s rostoucí popularitou Jesenicka coby turistické destinace, je pro region důležité nabízet služby ve všech cenových a kvalitativních hladinách. Jak se říká od stanu po pětihvězdičkový hotel. Potřebujeme, aby sem jezdili zástupci všech ekonomických skupin. Nechceme Jeseníky jen pro nízkorozpočtové batůžkáře, ani jen pro bohaté snoby...

Celá Česká republika v letech 2004-2022 "vydělala" na svém členství přes 1 bilion korun (1 000 miliard). Všeobecně se předpokládá, že část peněz byla promrhána neefektivně, věříme ale, že ve většině případů posloužily svému účelu správně.

Počet kaváren je určitým lakmusovým papírkem, jak to v daném místě žije, protože kávová kultura se většinou pojí s ekonomickou prosperitou a poptávkou po gastro službách vyšší kvality.

Made in Jesenicko © 2024 positivJE. Všechna práva vyhrazena.