Řemeslo má zlaté dno nebo zlaté kabelky od Manonki

29.04.2021

Počítejte s námi - když je málo instalatérů, zaplatíte cokoli, aby vám přijel co nejdříve opravit ucpaný záchod. Když je málo elektro opravářů, zaplatíte cokoli, aby vám přijel co nejdříve opravit porouchanou myčku. Když je málo kadeřnic, zaplatíte cokoli, aby vás zbavila do očí padající ofiny. A čím méně těch všech bude, tím více peněz si za své služby budou moci účtovat, to je zákon tržní ekonomiky. Všichni vidíme, že ten stav tu už v podstatě je, tak proč se mladým nechce těmi dobře placenými řemeslníky být?

Třeba jako loňský absolvent Střední školy gastronomie, farmářství a služeb Matěj Makový, který se v heřmanické pobočce školy vyučil oboru 'výrobce kožedělného zboží'. A prakticky hned po absolvování si tím začal vydělávat. A nejde o nějaké opravování opasků či tak něco, Matěj do toho jde zostra, rovnou si založil a buduje vlastní značku Manonki. Chytře k tomu využívá sociální sítě, což je pro začínajícího podnikatele ten nejlevnější marketing, své kožené výrobky prodává taky na platformě Fler, to je pro rukodělné kreativce super prodejní kanál.

A jsme u těch příslovečných zlatých kabelek z nadpisu, Manonki se zaměřuje na ručně šité i barvené kožené výrobky na zakázku. V portfoliu jsou kabelky, peněženky, opasky, tašky a taštičky, různá pouzdra... vše z hovězí kůže, vše originál hand-made.

Matěj je na startu, je z toho ale cítit ten tah na branku, jak to dnes zákazníci chtějí, když hledají značky s příběhem. Ačkoli působí na Novojíčinsku, nic nám nebrání se k jeho výrobkům dostat, a ještě nás může hřát fakt, že heřmanické učiliště na tenhle zajímavý příběh vlastně založilo.

Námět: Střední škola gastronomie, farmářství a služeb
Foto (zdroj): Manonki