Klára Sedláková: Kreativní cesta z Jeseníku k pražskému marketingu a zpět(?)
Životní příběh Kláry Sedlákové je jako z učebnice o plnění snů. Narodila se a vyrůstala v Jeseníku, kde v sobě už jako mladá objevila vášeň pro kreativitu a fotografování. V 15 letech sbalila kufry a odešla na střední školu studovat reklamní tvorbu. Cíl byl jasný – stát se specialistkou na vizuální tvorbu a marketing.
Své první zkušenosti sbírala už během střední, například pro Mattoni fotila v 17 letech. Po maturitě začala pracovat pro pražské agentury a její portfolio se rozrostlo o projekty, jako je start-up zaměřený na ženské zdraví či vedení kampaní pro značku Whoop·de·doo. Její fotografie se objevily například v časopisech Elle ci Harper's bazaar.
Zkušenosti, které za tu dobu získala, ji dnes umožňují pracovat jako freelancerka, kdy firmám pomáhá s budováním značky a identity. Díky moderním technologiím si může dovolit plánovat návrat do rodného Jeseníku, a přitom nadále spolupracovat s klienty po celé republice. "Nikdy jsem se necítila být typickou Pražačkou." přiznává Klára. "Jesenicko je pro mě srdeční záležitostí. I když jsem byla pracovně vázaná na jiná místa, vždycky jsem hledala způsoby, jak se vrátit.".
První krok učiní příští čtvrtek a pátek, kdy spolu s městem Jeseník pořádá workshop pro mladé talenty, jimž nasdílí své zkušenosti. Přednáška Alchymie sociálních sítí bude o fungování sociálních médií, využití marketingu v byznysu i při budování osobní značky. Klára ukáže praktické tipy z praxe a nabídne inspiraci, jak tvořit obsah, který zaujme.
Kdo z účastníků se v tématu najde, může rovnou naskočit do projektu Mladá redakce, což je komunikační nástroj jesenické radnice, jejímž prostřednictvím komunikuje městská témata směrem k mladé generaci žijící na Jesenicku. "Jsem ráda, že mohu své zkušenosti předat právě tady, kde jsem vyrostla. Věřím, že tahle generace má co říct a dokáže dělat v Jeseníku skvělé věci, pokud uvěří, že je tady dělat jde.", uzavřela Klára.
Kamil Kavka