
Studenti jesenického gymnázia řeší ekologický projekt Naše stopa

O generaci Z je známo, že se o stav životního prostředí zajímá o dost víc než generace starší. V některých mladých lidech nedobrá kondice Země dokonce vyvolává pocit úzkosti. Receptem, jak je obav z klimatické změny zbavit, je patřičně je v tomhle tématu vzdělat, aby třeba věděli, že s tím samy mohou něco dělat.
Dobrým příkladem by mohl být ekologický projekt 'Naše stopa' běžící na Gymnáziu Jeseník. V něm se studenti kvarty zúčastnili prohlídky národního technického skvostu – přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé stráně, kde si prohlédli obě nádrže i turbíny s čerpadly. Na exkurzi se i za pomoci virtuální reality seznámili s tím, jak důležitou roli v české energetice elektrárna plní.
V ročníkového projektu žáci navštíví ještě další objekty s ekologickým významem. Jejich úkolem je průběžně fotit a dokumentovat nabyté znalosti, které nakonec v hodinách informatiky zpracují formou blogu.
Ukázkové prolnutí několika předmětů. Vidíme tam fyziku, informatiku, biologii, zeměpis a základy společenských věd, co GymJes?
Kamil Kavka
Foto (zdroj): Gymnázium Jeseník


Sedmá T-Expedice: kosmetika podle AI, nápisy v Jeskyních, krátké filmy o Jesenicku, úpravy okolo Vodní tvrze a atlas jesenického hmyzu

Místo biflování kladivo do ruky, studenti eMka si školu opravuji sami

Jesenické gymnázium hostilo soutěž 175 robotiků

Jesenická hvězdárna je v projektu Česká cesta do vesmíru budoucího českého kosmonauta Aleše Svobody
