
Navrženo, vyrobeno, otestováno na Jesenicku
Jak dokonale vytěžit potenciál Jesenicka, si dneska ukážeme na příkladné spolupráci tří lidí, kde každý z nich v příběhu hraje úplně jinou roli, byť to spojení nakonec dá ten úplný smysl. Prvním aktérem je hlava rodinné firmy Birki (jesenický výrobce holí), Marek Schromm. Druhým je designér původem z Jeseníku, dnes na Slovensku žijící Pavel Masopust. A třetím do party je vedoucí trenér mládeže z Fenix Ski Teamu Michal Kautz. Co by ti tři asi tak mohli společně vymýšlet, určitě se ptáte ;-)
Marek Schromm patří k významným evropským výrobcům rekreačních a sportovních holí, které kromě samotné "tyčky" tvoří už jen 3 prvky: rukojeť, košíček a grafické vyvedení hůlky (potisk, polep). Na všech třech věcech se může podílet profesionální designér, pokud výrobce touží na trh přinést něco funkčnějšího či odvážnějšího, čím se odliší od konkurence. I proto Marek oslovil Pavla Masopusta (šušká se, že trošku i díky positivJE), který má letité zkušenosti s designováním produktů například i z automobilového průmyslu, aby mu navrhl řadu košíčků na běžkařské hole. Řadou se myslí košík pro turistickou, rekreační a závodní hůlku. "Co ta turistická, to je docela brnkačka, ale zkus vymyslet něco plastového o rozměru asi tak 4x4 centimetry, co vydrží teploty -20 °C, a co odolá síle paží stokilového sprintera!", upozornil nás na největší úskalí vývoje Pavel Masopust.

Díky jeho zkušenosti s profesionálním 3D tiskem bylo vyrobeno pouze několik desítek prototypů, jež tuhle sezónu osobně testoval právě trenér běžkařů Michal Kautz. Speciálním karbonovým holím, a hlavně tedy košíčkům, dal co proto, aby se odhalily případné defekty. "Totiž to nejužší místo košíčku je v jeho tvaru. Ten musí být takový, aby v něm nepřimrzal sníh, což by profesionálního závoďáka regulérně vyvedlo z tempa. On pozná každý gram.", nabídl odborný pohled na věc Marek Schromm.
Birki predikujeme zajímavou budoucnost, jak se i v byznyse sportovního vybavení začíná stěhovat (vracet) výroba pro evropský trh z Asie zpět do Evropy, mělo by se to týkat i Birki.
A tahle vyladěná "triáda" Schromm - Masopust - Kautz nás samozřejmě potěšila. Poukazuje totiž svým způsobem na regionální soběstačnost. A když k tomu přimyslíme další skutečnost, že se v Birki do výroby plastových prvků holí snaží zatáhnout také mikulovický Plastkon a adolfovický D&R Plast... To nás prostě baví.


Dětští spisovatelé ZŠ Česká Ves pokřtili svoji prvotinu

Javornická Klára Ketnerová oživuje kraj Rychlebských hor

Na hotelovce se rodí nová baristická hvězda Klára Olšanová

Žulovské děti rozdaly 15 srdcí a získaly za to ocenění
