Sebevědomá Holba

30.03.2019

Ano, jde o rozhodnutí, které může zákazníky hanušovického pivovaru HOLBA rozdělovat. Také skalní zastánci tržního prostředí to mohou kritizovat, ale náš názor je tedy ten, že krok firmy byl správný. Oč jde? O tradiční, a i laické veřejnosti známé, tvrdé vyjednávání nadnárodních obchodních řetězců s jejich dodavateli. Po sérii rokování mezi pivovarnickou skupinou PMS (Holba, Litovel, Zubr) a skupinou Ahold (vlastník řetězce Albert) vyjednavači nenašli společnou řeč, a tak od 1. dubna (zpráva není apríl) zmizí piva značky Holba z regálů Alberta.
Jasně, zákaznický pohled říká, že čím nižší nákupní cena piva od výrobce, tím levnější pivo v regále, ovšem my jako fanoušci piva, milovníci Holby a patrioti regionu si musíme přát, aby se Pivovaru Holba dařilo. A nás pan ředitel Zíka přesvědčil, že obchodní nabídka Aholdu byla natolik nevýhodná, že by pivovar musel slevit z kvality surovin, aby za takových podmínek uměl na pivu vůbec vydělávat. Což je samozřejmě cílem.
Tohle 'postavení se většímu' má i symbolickou rovinu. Celému Jesenicku, ba co víc, celé zemi ukazujeme, že i regionální firma může být sebevědomá a hrdá natolik, že neskloní hlavu před kdekým. Albert sice asi netrápí, že Holbu neprodává, ale třeba to může přispět k nějaké katarzi v nákupním týmu Alberta, kdo ví.
Tak si holt budeme pro hanušovická pivka chodit jinam. Holbo, oceňujeme tvoji odvahu a stejně si z dlouhodobého pohledu přejeme, abys s Albertem nakonec našla společnou řeč.

Foto (zdroj): Pivovar Holba