
Pedagogové z Jesenicka udivují Česko tím, jak spolupracující jsou komunitou

Učebnice ani pomůcky nezaručí kvalitní výuku, ta stojí na motivovaných učitelích. Podle posledních trendů, a jest to vypozorováno i u nejúspěšnějších zemí, se kvalita vzdělávání v území zvedá tehdy, kdy blízké školy začínají spolupracovat. Tedy tehdy, když se přestanou vnímat konkurenčně.
Právě to je příležitost pro školy a školky na Jesenicku, kde k sobě máme (nejen) geograficky blíž a není žádný problém, aby dejme tomu jesenická základní škola načerpala zkušenost od základky z Vidnavy, nebo aby MŠ z České Vsi posloužila coby inspirace školce ze Zlatých Hor atp.
Profesně učící se komunity se říká tomu, když spolu ředitelé zdejších škol řeší tvorbu vzdělávacích plánů, když učitelé informatiky společně chystají využití AI, když se učitelky z mateřinek potkávají s učitelkami prvních tříd, nebo když tělocvikáři zkoušejí modernizovat výuku tělesné výchovy ve shodě napříč školami.
O tom všem se minulý týden mluvilo na předvánočním setkání platformy Vzdělávání Jesenicko. Ta už pár let platí za lídra nekončícího procesu zkvalitňování školství v regionu. Je povzbuzující vnímat tu úzkou spolupráci po celém okrese, který to má podle četných dat o poznání složitější, než činí řekněme český průměr.
Komunita lidí pracujících ve zdejším školství je v kontaktu, stále otevřená sdílení, novým podnětům a profesnímu obohacování. A všímají si toho i na Ministerstvu školství a na Národním pedagogickém institutu, že Jesenicko bourá (rozuměj překonává) průměrné statistiky v míře angažovanosti učitelských sborů. To je rozhodně solidní základ pro to, aby se jesenické školství zlepšovalo a dobrá zpráva pro rodiče dětí k tomu.
Kamil Kavka
Foto (zdroj): Vzdělávání Jesenicko (akce: Ředitelé na
cestách)



Studenti si zažili přípravu podnikatelského záměru

AI od Google v Jeseníku

Jesenická průmyslovka byla pro zkušenosti ve Finsku

Mladí elektrikáři a instalatéři z eMka na tenkém ledě mezi školou a prací

