
Jak na marketing, radili Filip Donée (Yeahrba!) a Lukáš Němčík (COOP)

Inovační centrum Olomouckého kraje (ICOK) se s koncem prázdnin vrací ke svojí vzdělávací úloze. Jeho platforma NašlápnuTO ve středu 24. srpna uspořádala další setkání pro podnikavé studenty, aby jim nasdílela zkušenosti s marketingem, coby komponentou moderního podnikání.
Jak už jsme u akcí ICOK zvyklí, nejednalo se o teoretizování nad definicí slova marketing, šlo se přímočaře do praxe. O to se postarali dva zajímaví hosté ze světa byznysu, a i tentokrát to byli lidi pocházející z Jesenicka. Konzultant inovačního centra pro region Jeseník Kamil Kavka tuhle strategii vysvětluje takto: "Nejpřirozenější způsob, jak na Jesenicko dostat svěží know-how, je zvát sem úspěšné Jeseníčáky, kteří patří ve svých oborech ke špičkám anebo dělají na něčem fakt hodně zajímavém,".
To splnili a na samotné akci NašlápnuMARKETING taky potvrdili - Filip Donée, který z Brna buduje nápojovou značku maté Yeahrba! a Lukáš Němčík z Prahy, který šéfuje marketing a inovace v celé Skupině COOP. Jeseničtí středoškoláci doplnění o začínající podnikatele se s prostorách CoworkJes dověděli o síle marketingu na sociálních sítích, je-li marketovaným produktem rychloobrátkové zboží. Filip se otevřeně přiznal k tomu, že do svého podnikání vlétnul na 1000 % srdcem a řídil se hlavně intuicí, až ho to málem přivedlo ke krachu. Teď s o to větší pokorou restartuje svoji značku a připouští, že mít tehdy byznys plán, tak by mu to ušetřilo mnoho trablů. Ale kdo ví, jestli by se pak do toho vůbec pustil.
Trošku jiný pohled na propagaci a P.R. vnesl na setkání Lukáš. Myslíme, že všechny překvapil už jen představením značky COOP, její historie, současnosti, ale hlavně budoucnosti. Bez zajímavosti není, že v Lipové-lázních provozuje e-shop s vínem. I on se snažil "poučit" začínající podnikatele, jak k marketingu v retailu přistupovat.
I z dotazů účastníků akce usuzujeme, že téma se trefilo do jejich potřeb, protože k čemu máte super produkt, když o něm nikdo neví, že ano? Taky už víme, že na tyhle akce nám chodí lidé mající hlad po informacích, tak ať jich chodí co nejvíc.
Za ICOK rozhodně slibujeme,
že v tomhle budeme pokračovat a budeme doufat, že se Jeseník brzo dočká
svého městského inovačního hubu, kam tento vzdělávací obsah patří.


Švejdík versus Ditters

Horní Heřmanice hostily celostátní kovářskou soutěž

Střední školy ukazují žákům budoucnost. Ta voní kovem i sladkým

Robotici gymnázia uhranuli porotu na evropském šampionátu ve Finsku
