Informační centra Jeseníků ladila formu na zimu

01.12.2019

Zatímco většina z nás se začíná zuřivým nakupováním dárků připravovat na Vánoce, lidé pracující v cestovním ruchu mají ještě jeden úkol navíc, masírovat svaly na zimní sezónu. Týká se to lyžařských center, gastro provozů, ubytovacích zařízení, turistických atraktivit... a třeba taky informačních center.
To období je dost důležité pro lokální ekonomiku a IČek se týká zásadně. A tak si ty, co obsluhují Jeseníky, daly ve čtvrtek dostaveníčko v hotelu Červenohorské sedlo. Přijeli zástupci všech tří dotčených krajů - Olomoucký, Moravskoslezský, Pardubický. Bylo to na pozvání Jeseníky - sdružení cestovního ruchu, které asi dvacítce zástupců informačních center z Jeseníku, Šumperka, Hanušovic, Zlatých Hor, Rýmařova, Bruntálu a dalších prezentovalo novinky, jež na zimu připravila lyžařská střediska, třeba Kouty, Červenohorské sedlo, Dolní Morava... Dále tým Tomáše Raka poodhalil skoro hotový web Jeseniky.cz, hlavně pracovníkům informačních center představil jeho součást - portál Outdoor Activ, který jim umožní za a) přidávat na web další a další trasy na výlety a za b) tyto trasy velmi pohodlně představovat návštěvníkům center a tyto jim s kompletním itinerářem (kilometráž, profil, trasa, zajímavosti po cestě aj.) tisknout. Pracovníci turistických informačních center absolvovali ještě školení, jak správně pracovat na sociální síti Instagram, což je pro změnu komunikační platforma pro mladé (snowboarďáky), taky cílovka.
My, co Jeseníky známe, těžko dokážeme docenit přínos turistických informačních center, ale návštěvnost i zpětná vazba uživatelů dává jasně tušit, že nemalá část návštěvníků našeho regionu prostě chce informace z první ruky a od odborníků. I díky sdružení (J-SCR) tu ty odborníky máme.