
DATA: Jací jsme na Jesenicku řidiči

Prošli jsme policejní statistiky, abychom se detailněji podívali na to, jakými řidičskými schopnostmi disponují zdejší řidičky a řidiči. Počet nehod je bezpochyby relevantní ukazatel.
Pokud jde o nejčastější příčiny bouraček, je to pořád dokola to samé – způsob jízdy, střet se zvěří, nepřizpůsobení rychlosti jízdy a nedání přednosti. Vyjma srážek se zajíci a srnkami je problém nejčastěji mezi volantem, pedály a hlavou šoféra, to si nemusíme nic nalhávat. Nejvíce se bourá v pátek a v pondělí.
Detailní pohled na počet dopravních nehod v okrese Jeseník hovoří o nárůstu, dokonce za poslední čtyři sledované roky je to nejvíc, meziročně to vyskočilo o 10 %. To v situaci, kdy Besip v celonárodních datech hlásí poklesy počtu usmrcených, počtu nehod způsobených alkoholem za volantem, počtu nepřipoutaných řidičů i řidičů, kteří spáchali přestupek s telefonem v ruce.
Nehody v okrese Jeseník

Zdroj: Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje
Jak se říká, když jsou v tom plechy, čert to vem. Pořeší to povinné ručení a bodový systém. Ale jak se v provozu jedná o zranění a nedej bože úmrtí, jde do tuhého.
Počty obětí dopravních nehod v okrese Jeseník

Zdroj: Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje
Synonymem (ne)bezpečnosti na silnicích jsou serpentiny na Červenohorském sedle, kde policisté během několika dopravních akcí zjistili v roce 2024 celkem 354 přestupků (z toho 92 u motocyklistů). Všem hříšníkům uložili pokuty přesahující částku 470 tisíc korun.
Ať máte motorku, běžný osobní vůz nebo silnou káru, jezděte podle předpisů. A ne kvůli pokutám, ale kvůli svojí bezpečnosti.
Kamil Kavka
Data (zdroj): Krajské ředitelství policie Olomouckého
kraje
Foto (zdroj): Unsplash


Jeseníky se prezentují v Praze

Vědci hledají v Jeskyních Na Špičáku život

Kvašárna a Mojmírův rybník usilují o architektonické ceny

Jeseničtí profesionální hasiči si postaví tréninkové centrum
