
Kaufland oceněn titulem 'Zodpovědný obchodník'

Tlak spotřebitelů na to, aby obchodní řetězce nebyly jen obyčejnými prodejními místy v poslední době sílí. Pozornost zákazníků je upírána například na zastoupení českých, a ještě lépe lokálních produktů v regálech, řeší se uhlíková stopa prodávaného zboží, baví se o plýtvání s potravinami, sleduje ekologické chování prodejce a tak.
Nejsou dostupná jesenická čísla, ale soudě podle zaplněnosti parkoviště je zdejší Kaufland suverénně nejčastějším místem našich nákupů. Proto by nás mohlo potěšit, že právě Kaufland se stal vítězem kategorie 'Zodpovědný obchodník' v soutěži 'Mastercard obchodník roku 2020. Tu vyhlásil Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR.
Supermarket Kaufland bral výhru za svůj přístup, který jde v oblasti udržitelnosti a společenské odpovědnosti nad rámec standardů. Už dlouho je tento řetězec chválen za aktivity vedoucí ke snižování spotřeby elektřiny a produkci emisí. Mj. v roce 2018 si v kaufu dali cíl, že do 2030 sníží objem provozních emisi o 80 %. V nových a rekonstruovaných prodejnách jsou samozřejmostí úsporná LED světla, spořiče vody a vytápění odpadním teplem.
Aby té radosti za nákupními košíky mohlo být ještě trošku víc, tak na druhé příčce stejné kategorie skončil Albert. I ten v Jeseníku máme. Stříbro bral nejvíce proto, že modrožlutí hojně podporují zdravý životní styl zákazníků i zaměstnanců, Albert je štědrý vůči potravinové bance, aktivně redukuje množství plastů, do 2030 chce na polovinu snížit svoji uhlíkovou stopu.
Nezapomeňte, když velcí inovují, malí se mohou inspirovat.
Foto (zdroj): Kaufland



Jesenický holding Fenix slaví 35 let hlavně inovacemi

Titul Regionální potravina pro Rychlebské jerky, značka Výrobek OK pro Komínkovi a Stáje Rychleby

Pivovar Albert Michler má další ocenění, tentokrát zaujal Sa-turn

Špaldové sušenky made in region z Ennea
